Akreditace ČIA laboratoří
Akreditace ČIA laboratoří
Management Krajské nemocnice Liberec ve druhé polovině roku 2012 rozhodl o zahájení kroků s cílem standardizovat všechny laboratorní procesy. Dle požadavků legislativy a zdravotních pojišťoven byl již v průběhu roku 2012 zavedený systém řízení kvality rozšířen o pravidla definovaná ČSN EN ISO 15189. Půlroční intenzivní příprava všech zaměstnanců laboratoří byla završena přihlášením a následně úspěšným absolvováním AKREDITACE ČIA. V roce 2016 všechny laboratoře KNL,a.s. získaly certifikát ČIA dle nově aktualizované normy ČSN EN ISO 15 189: 2013.
Centrum laboratorní medicíny ( CLM) nemocnice Liberec
Certifikát: Certifikát CLM Akreditované metody: Příloha Certifikátu CLM
Certifikát: Certifikát CLM EN Akreditované metody: Příloha Certifikátu CLM EN
Platnost od: 04.02.2021
Platnost do: 04.02.2026
Centrum PATOS nemocnice Liberec
Certifikát: Certifikát PATOS Akreditované metody: Příloha PATOS
Certifikát: Certifikát PATOS EN Akreditované metody: Příloha PATOS EN
Platnost od: 04.02.2021
Platnost do: 04.02.2026
Laboratoř klinické biochemie a hematologie nemocnice Turnov
Certifikát: Certifikát OKBH Akreditované metody: Příloha certifikátu
Platnost od: 14.2.2017
Platnost do: 14.2.2022
Akreditace ČIA je potvrzení nezávislosti, objektivity a odborné způsobilosti subjektu pro vykonávání definovaných činností. Akreditace ČIA znamená zvýšení důvěry v dodržování potřebné úrovně jakosti poskytovaných služeb.
Přínos akreditace ČIA pro KNL,a.s.
- jistota zákazníka v deklarovanou kvalitu nabídky akreditovaných subjektů
- trvalý rozvoj systému jakosti v akreditovaných subjektech podporovaných pravidelným dozorem nad dodržováním akreditačních kritérií
- neustálé zvyšování jakosti služeb, růst dovedností personálu a lepší technické zabezpečení činnosti akreditovaných subjektů
- akreditace je v některých případech nutná podmínka k autorizaci
- ekonomický efekt, a to jak z pohledu akreditovaných subjektů a jejich zákazníků, tak i z pohledu ochrany veřejného zájmu
- zjednodušený přístup na trhy
Informace o akreditační společnosti najdete na: www.cia.cz
Akreditací laboratoří je garantována kvalita našich laboratorních výsledků, která je jedním ze základních pilířů stability KNL,a.s.
Kvalita očima pacientů (KOP)
V měsíci říjnu roku 2017 byl již po osmé uskutečněn v KNL,a.s. průzkum KVALITA OČIMA PACIENTŮ. V každém roce jsme postupně zaznamenávali zvyšování kvality.
Největší pochvalu za výsledky výzkumu projektu Kvalita Očima Pacientů (KOP), do níž se Krajská nemocnice Liberec (KNL) zapojila po osmé, dostali především sestřičky a lékaři. Jak vyplynulo z výsledků šetření, pacienti jsou v KNL spokojeni s tím, jak s nimi personál komunikuje nebo jakým způsobem se snaží rozptýlit jejich obavy. Pacienti ocenili především to, že s nimi zdravotnický personál komunikuje lidsky a srozumitelně. „V hodnocení obou profesních skupin – lékařů a sester – dochází k dlouhodobému zlepšování,“ řekla manažerka kvality Krajské nemocnice Liberec PhDr. Eva Nesládková, MBA.
Šetření probíhalo podruhé současně v liberecké a turnovské nemocnici. Krajská nemocnice Liberec jako celek potvrdila významně nadstandardní kvalitu služeb a dosáhla ratingu A .
„Výsledků šetření si velmi ceníme už proto, že je to nezávislé hodnocení pacientů, ze kterého plyne, že jsou spokojeni s péči poskytovanou v našich nemocnicích,“ ocenil výsledky generální ředitel a předseda představenstva KNL, a.s. MUDr. Richard Lukáš Ph.D.
Ředitelka pro ošetřovatelskou péče KNL, a.s. Mgr. Marie Fryaufová hodnocení velmi potěšilo: „Hodnocení pacientů si nesmírně vážím a těší mne to zejména v současném složitém období, kdy se potýkáme s nedostatkem sester a ošetřovatelského personálu. V uplynulých letech jsme optimalizovali systém vzdělávání v komunikačních dovednostech a prevenci syndromu vyhoření, tak věřím, že i v této oblasti pomáháme našim zaměstnancům lépe zvládat pracovní nasazení v tomto fyzicky i psychicky velmi náročném povolání.“
„Na výsledcích je cenné to, že ke statisticky významnému zlepšení došlo u tzv. měkkých dovedností personálu v dimenzi „respekt-ohled-úcta k pacientům“, jejichž zlepšování není snadné a obvykle vyžadují trpělivou a systematickou spolupráci managementu a personálu nemocnice. K tomu nepochybně přispívá skutečnost, že nemocnice se pravidelně zapojuje do projektu KVALITA OČIMA PACIENTŮ a pracuje se zpětnou vazbou od pacientů již od roku 2008,“ uvedl k výsledkům šetření řešitel projektu RNDr. Tomáš Raiter.
Současným našim cílem je nejen neustále pracovat na zvyšování kvality poskytované péče, trvale zlepšovat komfort poskytované péče pro našeho pacienta i zlepšovat komunikaci s našimi pacienty. Věříme, že naše snaha bude úspěšná a dosažené ocenění si udržíme i v dalších letech.
Informace o společnosti najdete na: www.hodnoceni-nemocnic.cz
Akreditace SAK, o. p. s
Dalším krokem ke zvyšování kvality bylo doplnění procesů dle akreditačních standardů SAK, o. p. s., při kterém externí organizace (obvykle nestátní) hodnotí zdravotnické zařízení a posuzuje, do jaké míry toto zařízení postupuje ve shodě s požadavky na zvyšování kvality péče. Akreditace je obvykle dobrovolná.
Akreditace slouží hodnocenému zařízení k tomu, aby je jasně zavázalo ke zvyšování kvality péče o klienty, k zajišťování bezpečí prostředí, ve kterém je péče poskytována, a k systematické snaze o snižování množství rizik pro klienty i pro zaměstnance. Akreditace je nástroj k hodnocení i řízení kvality v nemocnici.
V červnu 2019 nezávislá odborná komise sledovala dodržování standardů.
Komise v průběhu reakreditačního šetření prověřovala v KNL dodržování standardů rozčleněných do třinácti okruhů standardů:
- Resortní bezpečnostní cíle
- Práva pacientů a jejich edukace
- Dostupnost a kontinuita péče
- Diagnostická péče
- Terapeutická péče
- Anesteziologická a chirurgická péče
- Objednávání, předepisování a podávání léků a léčiv
- Hygiena nemocničního prostředí a protiepidemická opatření
- Řízení a správa
- Řízení kvality a bezpečí
- Bezpečí prostředí
- Informace a komunikace
- Řízení lidských zdrojů
Komise posuzuje proces řízení KNL s ohledem na řízení kvality a bezpečí poskytovaných služeb, provedla revizi vnitřních dokumentů, zejména se pak soustředila na jejich dodržování.
Stopař
Komise vyhodnocuje celý proces zajištění kvality péče a bezpečí pacienta při poskytování zdravotní péče. Významnou roli hraje využití metody Stopař. Po dobu šetření bylo prověřeno vedení dokumentace celého procesu poskytování zdravotní péče zvoleného pacienta, zajištění bezpečného systému zásobování léky, snižování rizika nemocniční nákazy, zajištění fyzického bezpečí (pády, požár, poškození zdravotnickou technikou), snižování rizika vzniku mimořádných událostí, dodržování práv pacientů, dokonalá ochrana důvěrných dat o pacientech, zajištění návaznosti zdravotní péče (práce s informacemi).
Platnost od: 07.06.2019
Platnost do: 06.06.2022
Informace o akreditační společnosti najdete na: www.sakcr.cz
Certifikace sterilizace
Oddělení centrální sterilizace nemocnice Turnov a Sterilizační centrum nemocnice Liberec
Předmět certifikace Sterilizace zdravotních prostředků
ČSN EN ISO 13485 ed 2:2016 certifikát CQS
Certifikát CQS ČR Liberec, Turnov
ISO 13485:2016 certifikát IQ Net
Certifikát IQ Net Liberec, Turnov
Platnost od: 17.03.2019
Platnost do: 16.03.2022
KNL dovršila tak úspěšně dlouhodobý proces kvality na těchto oddělení a úspěšně absolvovali audit certifikačního orgánu. Oddělení tak získala certifikát kvality dle normy ČSN EN ISO 13485:2016 pro sterilizaci zdravotnických prostředků. Jedná se o mezinárodně uznávanou normu řízení kvality pro zdravotnické prostředky.
Oddělení se svými úkoly a zaměřením řadí mezi složky prevence nemocničních nákaz a představuje i jeden ze základních aspektů komplexní zdravotní péče.
Předmětem činnosti pracoviště je komplexní předsterilizační příprava, kompletace balení, sterilizace v moderních přístrojích. Výsledkem musí být sterilní zdravotnický prostředek. K zabezpečení tohoto požadavku je oddělení vybaveno moderní sterilizační technikou.
Politika kvality KNL,a.s., kterou nastavil vrcholový management nemocnice společně s manažerkou kvality tak umožnila nemocnici získat tento významný certifikát. Nemocnice opět dokázala svým klientům, že splňuje nejvyšší požadavky na kvalitu. A dobře nastavené procesy pak zajistí poskytování ještě kvalitnějších služeb v oblasti sterilizace lékařům i pacientům.
V březnu proběhl na těchto oddělení recertifikační audit, kdy oddělení znovu obhájila nastavený systém řízení kvality dle mezinárodní normy ČSN EN ISO 13 485.