Zatím jsme jedinou nemocnicí v zemi, která tuto aplikaci má, podíleli jsme se i na jejím vývoji a její funkčnost chceme nadále rozšiřovat. Aplikaci dnes novinářům představil lékařský ředitel KNL Tomáš Roubíček.
V aplikaci budou mít pacienti KNL zatím uložené termíny vyšetření, recepty, ambulantní a propouštěcí zprávy i výsledky některých laboratorních vyšetření, která podstoupili za posledních pět let na některém z oddělení Krajské nemocnice Liberec. “To, co se nezpřístupňuje, to jsou například radiologické nálezy, histologická vyšetření, výsledky cytologie. Protože nikdy nechceme připustit to, aby se pacient dozvěděl ze svojí aplikace v mobilním telefonu, že trpí například rakovinou, před tím, než by to s ním konzultoval lékař,” doplnil lékařský ředitel Tomáš Roubíček.
Do několika let by aplikace měla mít další funkce. Chtěli bychom, aby pacienti měli šanci se přes ni objednávat do nemocnice, posílat nám žádanky a také, abychom jim i my mohli do budoucna posílat například edukační materiály, informované souhlasy k zákrokům nebo se s nimi spojit přes videohovor.
To, že budou mít pacienti data o svých vyšetřeních v KNL ve svém mobilu, pomůže pacientům i při vyšetření v jiném zdravotnickém zařízení. V Česku totiž zatím neexistuje pro poskytovatele zdravotních služeb jednotné, bezpečné komunikační prostředí pro sdílení údajů. Lékaři tak stále nemohou v kritických situacích získat o pacientovi informace.
Abychom si byli jisti, že se k datům pacienta nedostane nikdo cizí, registraci v aplikaci podmiňujeme osobní návštěvou. Pacienti si sice mohou aplikaci stáhnout, ale nedostanou se do ní. Musí je zaregistrovat přímo lékař v ambulancích Krajské nemocnice Liberec. Ten pak na místě v nemocničním systému ověří, zda se jedná o správného pacienta.